Kundcase
Birgitta Dahlgren, AFRY
Efter en lång karriär som anställd i olika linjeroller bestämde sig Birgitta Dahlgren för att byta fot, och är nu en av våra omtyckta och erfarna interimskonsulter. Här berättar hon om sitt uppdrag på AFRY, ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning.
Berätta lite om din bakgrund.
– Till att börja med arbetade jag 25 år inom Volvo, följt av IT-befattningar på bland annat EVRY och Karolinska Universitetssjukhuset, där jag var IT-chef under en utmanande tid för att bygga stabilitet och struktur. Därifrån tog jag klivet till Region Stockholm där jag sedan fortsatte i eget bolag som interim i en befattning som vikarierande chef.
"Det roligaste med att arbeta som interimskonsult är att man får möjlighet att använda alla kompetenser man har byggt upp under åren"
Hur är det att arbeta som interimskonsult?
– Det roligaste med att arbeta som interimskonsult är att man får möjlighet att använda alla kompetenser man har byggt upp under åren. Samtidigt är det energigivande att lära sig någonting nytt. Den kombinationen gör det väldigt roligt att vara interimskonsult.
Har du något tips till en interimskonsult?
Birgitta Dahlgren interimkonsult på AFRY
Hur såg interimsuppdraget på AFRY ut?
Hur är det att samarbeta med Active Interim?
“Active Interim hjälpte oss snabbt och träffsäkert. Efter någon dag fick vi fem starka kandidater och drygt en vecka senare hade vi Birgitta på plats”
Karin Twena CIO AFRY